Ανακοινώθηκαν τα μέτρα της κυβέρνησης για τους "μπαταχτσήδες" και τους "τσαμπατζήδες" των διοδίων.
Γίνεται πλημμέλημα η μη καταβολή τους και ορίζονται σημαντικά πρόστιμα και ποινές
Αυτή είναι η απάντηση του κ. Ρέππα, στην κίνηση των πολιτών.
Η κυβέρνηση φοβήθηκε την επέκταση του φαινομένου και θεώρησε ότι τα δρακόντια μέτρα, η καταστολή θα λύσει το πρόβλημα.
Τα υπόλοιπα μέτρα που με ηρεμία ανακοίνωσε χθες, περί της ρύθμισης όσων διαμένουν στις περιοχές, των αντίτιμων ανάλογα των χιλιομέτρων, των εκπτώσεων ανάλογων της χρήσης παραπέμπονται σε συζήτηση. Γι αυτά δεν έφερε καμία νομοθετική ρύθμιση ... φυσικά.
Συνεπώς .... Η προστασία των εργολάβων πρωτίστως.
Σημειώνω, ξανά, (από παλαιότερη ανάρτηση: Διόδια ... μια πονεμένη Ιστορία. (10/1/11) ότι το συνολικό κόστος για τους αυτοκινητόδρομους
στην Ελλάδα (που εδώ και 30 χρόνια κατασκευάζονται αλλά δεν τελειώνουν
ποτέ) ανέρχεται στα 1,3 δις.
Από αυτά μόνο τα 120 εκατ. € έχουν
βάλει οι εν λόγω εταιρίες/εργολάβοι.
Τα υπόλοιπα χρηματοδοτούνται ουσιαστικά από
τους πολίτες μέσω διοδίων (400 εκατ. € που προκαταβάλλονται ήδη), το κράτος, την Ε.Ε. και τις
Τράπεζες που είχαν δεχθεί τα συμβόλαια και έδωσαν δάνεια..
Επίσης να προσθέσω ότι στις υποχρεωτικές ασφάλειες των αυτοκινήτων μας, υπάρχει "Τέλος Οδοποιίας". Δηλαδή πληρώνουμε ήδη για τα έργα. Αυτά όμως έχουν βαπτιστεί "Νέα έργα" και όχι βελτιωτικά.
Άρα όταν τελειώσουν .... θα σταματήσουμε να πληρώνουμε το Τέλος. Έεε.
Τέλος θα πρέπει να σας ενημερώσω ότι οι καναλάρχες πίεσαν και μάλλον συμφώνησαν να μην πληρώνουν το Τέλος χρήσης Συχνοτήτων 2%, αλλάζοντάς σε 0,1%, ήτοι αντί περίπου 7 εκατ. € σε 350 χιλ. € (όλοι μαζί!).
Γιατί το αναφέρω αυτό;
Μα γιατί πολλοί από αυτούς, είναι και εργολάβοι ή προμηθευτές του Δημοσίου ή μνηστήρες για τα Φρουτάκια του ΟΠΑΠ ή του ίδιου του ΟΠΑΠ ή παράνομων εταιριών Στοιχήματος. Δηλαδή θα μας παίρνουν τα λεφτά ούτως ή αλλιώς.
Συμπέρασμα: Γίνε κι εσύ εργολάβος. Άλλοι πληρώνουν.
Ψάχνω γρήγορα
- Πολιτική (198)
- Κοινωνία (147)
- #greekrevolution (68)
- Δημοκρατία (28)
- Οικονομία (26)
- Ελλάδα (24)
- Αθλητικά (21)
- Αριστερά (20)
- Εκλογές 2012 (20)
- Εκλογές (16)
- Εξωτερική Πολιτική (16)
- Ευρωπαϊκή Ένωση (15)
- Γελοιότητες (14)
- Διαφήμιση (8)
- Παγκοσμιοποίηση (7)
- ΜΜΕ (6)
- Μουσική (6)
- Εκπαίδευση (5)
- Επιχειρήσεις (5)
- Βία (3)
- Μεταναστευτικό (3)
- Κυπριακό (2)
Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ο Σαμαράς διέγραψε εχθές, τον Σκυλακάκη. Ο οποίος κατά την γνώμη μου ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός σε ότι είπε. Γιατί λοιπόν τον έδιωξε από το...
-
" Βρισκόμαστε σε πόλεμο" Γι αυτό τα super martkets θα κλείσουν και θα αρχίσει το δελτίο τροφίμων. Οι Τράπεζες κρατικοποιούνται όλ...
-
Δέκα ημέρες αποχής. Ζεστάθηκα και λίγο, οπότε .... Κάθε μέρα, βέβαια, γίνονται πολλά και διάφορα. Τα περισσότερα δεν επιδέχονται κριτικής ...
-
Τίποτα δεν πάει χαμένο। 'Οτι κάνουμε, ότι συμβαίνει, ότι μας συμβαίνει, είναι αποτέλεσμα της "μυστικής συνωμοσίας" του σύμπαν...
-
Προσέξατε την Κυριακή ποιοι έπαιζαν στους αγώνες ποδοσφαίρου; Το 80% ήταν ξένοι. Τόσο ξένοι που ακόμη και ένας ποδοσφαιρόφιλους έχει πρόβλη...
-
Τι είναι αυτό που γίνεται με τις δηλώσεις των βουλευτών! Όσοι συμμετέχουν σε εταιρίες, δεν μας λένε σε ποιες για να τις γνωρίσουμε κι εμείς...
-
Παρατηρώ εδώ και αρκετές ημέρες, τα "ρεπορτάζ" των ΜΜΕ για τα ΜΜΕ. Τα περισσότερα μιλούν για τα ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα...
-
Tο δίλημμα των εκλογών είναι μόνο ένα. Με ποιον θα κυβερνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ; Με τον κ. Πάνο Καμμένο που ηγείται ενός κόμματος εθνικιστικού, ...
-
Άρχισαν τα όργανα. Εκατέρωθεν. Οι διοικούντες, αποφάσισαν επικοινωνιακή επίθεση. Αρχικά ρίχνουμε τον Ολυμπιακό Βόλου και την Καβάλα στ...
7 σχόλια:
Πέστα χρυσόστομε!
Σε ενα τοσο καλοδουλεμενο και αληθινο αρθρο δεν μπορεις παρα να βγαλεις το καπελο...
Μπραβο.
Σε κάθε 100 Ευρώ κόστους αυτοκινητόδρομου τα 25 Ευρώ καταβάλλει το Κράτος και η Ε.Ε.,τα άλλα 25 οι πολίτες μέσω διοδίων και το υπόλοιπα 50 Ευρώ οι κατασκευάστριες εταιρείες.Από αυτά τα τελευταία (50 Ευρώ) τα 8 Ευρώ αποτελούν συμμετοχή ιδίων κεφαλαίων των εταιρειών και τα 42 Ευρώ δάνεια με εγγυήσεις,που έλαβαν οι εταιρείες από Τράπεζες.
Έρχονται τώρα οι φωστήρες "χρυσόστομοι" - μεγαλοστελέχη του κάθε κρετίνικου γκρουπούσκουλου - και ινστρουχτορίζουν την..."ευφυία" τους: "Ξέρετε,μόνο τα 8 Ευρώ βάζουν οι εργολάβοι!!! Τα υπόλοιπα τα πληρώνει ο Λαός!!!" Σύμφωνοι!
Αφού λοιπόν είναι έτσι και πιθανόν να έχετε πάρει στεγαστικό δάνειο
που να καλύπτει το 70% της αξίας του σπιτιού σας και άρα το σπίτι σας ανήκει κατά 70% στη Τράπεζα και κατ' επέκταση στο Λαό,γιατί δεν μας ειδοποιείτε να σπέυσουμε
και όλοι εμείς-τα παιδιά του Λαού-που στερούμεθα γαμ....ώνα,να το
χρησιμοποιήσουμε;;;;;;;!!!!!!!
Πράγματι,"αληθινό" άρθρο γιά να αντιμετωπίζεις τη φαγούρα.....
Πληρώνετε διόδια στη Γεφυρα Ρίου-Αντιρρίου;
Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές. Από αυτά:
·Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.
· Το 40% (296 εκ. ευρώ – 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.
· Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ – 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν;)
Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.
Δεν είναι κι άσχημα!
Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το ¼ της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.
Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.
(σ.σ. ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ: Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.)
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο) να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια. Η απάντηση είναι απλή: πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης, χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη. Υπάρχει τέτοιος μαλάκας; Ναι, υπάρχει. Ο Έλλην φορολογούμενος, δηλαδή εμείς.
Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής:
· 101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και
· 579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης.
Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος.
Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα, θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες.
Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών. Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.
Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.), δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.
Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο.
Αλλά το πιο άσχετο απ’ όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στον Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα. Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ, που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν. Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο. Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει, με συνειδητή πολιτική απόφαση, για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται. (Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό).
@DION S.A.
Όταν αρθρώνεις δημόσιο λόγο θα πρέπει να έχεις προηγουμένως αποφασίσει ή να έχεις τελειώσει το δημοτικό σχολείο - και να ξέρεις να κάνεις αφαίρεση (να μήν αφαιρείς δηλ. από δισ. δρχ. εκατ. ευρώ "ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ." - ή να μας δηλώνεις εξαρχής την μπακάλικη συλ-λογιστική σου,ώστε να μη χάνουμε την ώρα μας με ηλιθότητες.Και ιδού γιατί:
Α)Γράφεις οτι η κοινοπραξία υπολογίζεται οτι θα εισπράξει 579 δισ. δρχ. την επόμενη 35ετία.
Μάλιστα.
Αν απ' το ποσό αυτό αφαιρέσεις τα αρχικά 25 δισ. δρχ. δικά της + τα
126 δισ. δρχ. της Τράπεζας (θεωρώ τη συμμετοχή του Κράτους ανταποδο-
τική και άρα ανεπίστρεπτη),τότε κοινοπραξία + Τράπεζα θα εισπρά-
ξουν 428 δισ. δρχ. σε διάστημα
35 χρόνων.Αυτό σημαίνει κάτι λιγό-
τερο από 8% ετησίως απόδοση επενδεδυμένου κεφαλαίου.Ερώτηση:Με αυτό το ποσοστό μεικτού κέρδους δουλέυουν οι επιχειρήσεις σας στη Ζάκυνθο; Όχι τίποτ' άλλο,αλλά να ξέρουμε πού θα επενδύουμε από 'δω και'μπρός!!!!!!
Β)Γράφεις και ξαναγράφεις οτι: "υπολογίζεται ότι θα εισπράξει...".Γνωρίζεις τί σημαίνει "υπολογίζεται" στην ελεύθερη - άρα και την τραπεζική -
αγορά; Σημαίνει πολύ απλά "ανάληψη
επιχειρηματικού ρίσκου",όπου ακόμα
πιό απλά αυτό το ρίσκο κοστίζει!
Αν δηλ. ένας ξενοδόχος στο Τζάντε
"υπολογίζει" να εισπράξει φέτος το καλοκαίρι 1 εκατ. ευρώ και με βάση
αυτόν τον υπολογισμό πάρει ένα επενδυτικό δάνειο 500 χιλ. ευρώ,
υποθηκεύοντας το ξενοδοχείο του και,εν τω μεταξύ,κατά μήνα Μάϊο κάνει ένα σεισμό,στο τέλος του καλοκαιριού κλάψε το ξενοδοχείο!
Γ) "Λησμόνησες" να μας πεις,αυτή η γέφυρα κόστος συντήρησης έχει; Ποιό είναι και ποιός το επιβαρύνεται;
Δ) Επίσης "λησμόνησες" να μας πεις
αν μέσα στα 579 δισ. δρχ. περιλαμ-
βάνεται και κάποιος ΦΠΑ και κάποι-
ος φόρος εισοδήματος της κοινοπρα-
ξίας και κάποιες μισθοδοσίες προ-
σωπικού και κάποιες αμοιβές know
how και εν πάσει περιπτώσει οτιδή-
ποτε δεν αποτελεί ανοησία,που θα
μπορούσε να συμπεριληφθεί στα γρα-
φόμενά σου.... Γι' αυτό σου λέω:
Περιορίσου στις χελώνες του Λαγανά
και άφησε τα σοβαρότερα γιά τους σοβαρούς!!!....
Ο κος Σοβαρος εχει ονομα ή κρυβεται πισω απο την ανωνυμια...??
του θιξαμε τα συμφεροντα? προφανως...
Να σε πληροφορησω λοιπον οτι και δημοτικο εχω τελειωσει και λυκειο και πανεπιστημιο και μαστερ... λαμογιο ομως ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ουτε κρυβομαι σαν την ΠΟΤ...ΤΣΑ πισω απο την ανωνυμια μου...
Εσυ προφανως εχεις τους λογους σου ... και μπορουμε ολοι να υποθεσουμε ποιοι ειναι αυτοι...
Εδω ολη η Ευρωπη ξερει για τα ποσοστα κερδους των τεχνικων εταιρειων στην Ελλαδα ..ηρθες εσυ να μας κανεις να τους λυπηθουμε ...με τα εξοδα συντηρησης ... ρε ουστ απο δω ...
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάζετε, κρίνετε, συμμετέχετε