Ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος (που δηλώνετε ως συγγραφέας-αρθρογράφος, αλλά είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ), πιστεύει ότι ο Μνημόνιο είναι σημαντικό για τον τόπο, όπως και ο "συνάδελφός" του Μ. Παπαδημητρίου που το ονομάζει "ευλογία για τον τόπο".
δημοσιο-ντελάλης |
Το ερώτημα που γεννάται εδώ, είναι πως μπορούμε να προστατευτούμε από αυτούς που υποτίθεται ότι το Σύνταγμα έχει προνοήσει να μας προστατεύουν;
Τους δημοσιογράφους, εντολοδόχους δηλαδή.
Είναι κατανοητό, ότι ένας εργαζόμενος θα πρέπει να κινείται στην γραμμή της επιχείρησης που δουλεύει.
Είναι όμως αντιεπαγγελματικό να υπερασπίζεται πράγματα που δεν πιστεύει.
Άρα ο συγκεκριμένος πιστεύει αυτά που λέει, ειδάλλως είναι εντολοδόχος.Το θέμα όμως δεν είναι ο συγκεκριμένος, αλλά ότι η δημοσιογραφία έχει ξεφύγει προ πολλού από τον ρόλο που έχει.
Γι αυτό και απαξιώνεται πλήρως. Γι αυτό πραγματικοί δημοσιογράφοι όπως ο Αυγερόπουλος, ο Δανέζης, ο Χαρίτος κ.ά ασχολούνται μόνο με θέματα εξωτερικού (και μάλιστα με επιτυχία).
Διότι γνωρίζουν, τι θα αναγκαστούν να κάνουν και τι θα υποστούν, εάν ασχολούνταν με το εσωτερικό.
Δημοσιογραφία είναι η ανάλυση, η αποκάλυψη, η μετάδοση πληροφοριών στον πολίτη.
Δεν είναι η οπαδική θέση απέναντι στις καταστάσεις, ούτε η συνεργασία με την ιδιοκτησία που λειτουργεί ιδιοτελώς και ακραία συμφεροντολογικά.
Εάν απλά θέλεις να παίρνεις θέση για τα τεκταινόμενα, αφήνεις την δημοσιογραφική σου ταυτότητα και προστασία και λες ότι θες απευθυνόμενος στην κοινωνία από ισότιμη θέση.
Όπως κι εμείς δεν προστατευόμαστε.
Ο τόπος βρίθει από αναλυτές, προέδρους, προπονητές, διευθυντές, stars και τηλεοπτικούς δημοσιογράφους.
Ο τόπος χρειάζεται αιχμηρή δημοσιογραφία, αποκάλυψη και προστασία των πολιτών από όσα αποφασίζονται ερήμην τους και σε διαφορετικά κτήρια από του Μαξίμου.
Δεν χρειαζόμαστε ντελάληδες. Δημοσιογράφους θέλουμε.
10 σχόλια:
Γράφεις:"Είναι όμως αντιεπαγγελματικό να υπερασπίζεται πράγματα που δεν πιστεύει."
Ερωτάται: Μήπως αυτό ακριβώς είναι το νόημα,η πεμπτουσία και ο ορισμός του επαγγελματισμού;
Προφανώς και δεν είναι. Ειδάλλως θα είμασταν όλοι μισθοφόροι. Ο ιδιοκτήτης εντάσσει στο δυναμικό του άτομα με απόψεις και κύρος. Εάν χάσουν όμως τις απόψεις τους, χάνουν και το κύρος τους, άρα και τον επαγγελματισμός τους.
Ορισμός του επαγγελματισμού είναι να καταγράφεις το γεγονός και όχι για να το ερμηνεύεις. Η ερμηνεία είναι πολύ επικίνδυνο σπορ. Είμαι επαγγελματίας γιατί έχω το θάρρος της άποψης μου και όχι γιατί μεταφέρω τις απόψεις των ιδιοκτητών.
Ορισμός του επαγγελματισμού είναι να καταγράφεις το γεγονός και όχι για να το ερμηνεύεις. Η ερμηνεία είναι πολύ επικίνδυνο σπορ. Είμαι επαγγελματίας γιατί έχω το θάρρος της άποψης μου και όχι γιατί μεταφέρω τις απόψεις των ιδιοκτητών.
@theokot.Όσο ζη κανείς,μαθαίνει! Γιατί,μέχρι τώρα,νόμιζα πως ο ποινικολόγος που με πάθος υπερασπιζόταν τον παιδεραστή,τον έμπορο ναρκωτικών,τον ειδεχθή δολοφόνο,κ.λ.π. ΔΕΝ πίστευε και στο "θεάρεστο" αυτών των πράξεων.Προφανώς όμως έχω κάνει λάθος.Θα πρόκειται περί υπερασπιστών-μισθοφόρων.....
@Mijalis.Σ' ευχαριστώ που μας διαφωτίζεις,ορίζοντας επακριβώς (sic) τον επαγγελματισμό (προφανώς) του δημοσιογράφου,πετώντας στα απορρίματα το 90% των δημοσιογράφων,παγκοσμίως!!!
Θερμή παράκληση: Θα μπορούσατε λ.χ.να μου υποδείξετε ΕΝΑ και μόνο κείμενο -από τα δεκάδες χιλιάδες- του Μάριου Πλωρίτη που να καταγράφει απλώς ένα γεγονός;
Ο δικηγόρος φίλε μου, εκτελεί εργασία για την υπεράσπιση και μόνο του κατηγορούμενου. Ο Εισαγγελέας το αντίθετο. Έτσι από την επιχειρηματολογία και των δύο παράγονται στοιχεία για να απονεμηθεί δικαιοσύνη. Ο δημοσιογράφος δεν εκτελεί υπηρεσία απέναντι στον ιδιοκτήτη του μέσου που δουλεύει αλλά παρέχει το κύρος του για την επιχείρηση.
Επειδή διακρίνω λίγο πάθος στη κουβέντα δεν θα πω τίποτα άλλο αλλά θα κάνω μια ερώτηση. Σήμερα το πρωί στο Λυριντζή-Οικονόμου 1 εκ των 2 αποκάλεσε τους εργαζόμενους στη καθαριότητα, κάστα. Αυτό το έκανε διότι όπως είπε έχουν αφήσει τη γιορτινή Αθήνα στο έλεος των σκουπιδιών. Αυτοί οι 2 εργαζόμενοι είναι επαγγελματίες ή μισθοφόροι?
@theokot."Ο δημοσιογράφος δεν εκτελεί υπηρεσία απέναντι στον ιδιοκτήτη του μέσου που δουλεύει αλλά παρέχει το κύρος του για την επιχείρηση."
Τώρα το κατάλαβα!!!
Όταν π.χ. πριν λίγο καιρό η Μ.T. έδιωξε κλωτσηδόν από την εφημερίδα ΤΗΣ την "E" τον Σ.Φ.,ήταν επειδή ο τελευταίος έχασε ξαφνικά,μετά από 50 χρόνια ευδόκιμης δημοσιογραφίας, το κύρος του!!!!
Κι ακόμα,αφού "Ο δημοσιογράφος δεν εκτελεί υπηρεσία απέναντι στον ιδιοκτήτη του μέσου που δουλεύει",προφανώς δεν αμοίβεται γι' αυτήν (την υπηρεσία),αλλά γιά το κύρος του.Αλήθεια,πόσα κιλά κύρους αντιστοιχούν στα 100 Ευρώ αμοιβής; Τί ακούμε Θεέ μου....
@Mijalis.Καταρχήν,το πάθος δεν είναι εξ ορισμού κάτι το αρνητικό.
Αυτό που φαίνεται να είναι αρνητικότατο είναι να ασχολείται κάποιος με πράγματα που αγνοεί εντελώς και μάλιστα να έχει "άποψη" γι' αυτά.Κι αντί να φροντίσει προηγουμένως να αποκτήσει στοιχειώδεις γνώσεις γιά το αντικείμενο που θέλει να ασχοληθεί,να εκτοξεύει δημοσίως μπούρδες,τις οποίες μάλιστα να προσπαθεί να "υποστηρίξει" καταθέτοντας άλλες μεγαλύτερες.
Τώρα,στην ερώτηση σου.Αν οι Λ. και Ο. αιτιολόγησαν ΒΑΣΙΜΩΣ και ΕΠΑΡΚΩΣ τον χαρακτηρισμό "κάστα" -το: "έχουν αφήσει τη γιορτινή Αθήνα στο έλεος των σκουπιδιών" ΔΕΝ αρκεί,στο μέτρο που οι εργαζόμενοι στη καθαριότητα μπορεί να έχουν βάσιμα και δίκαια αιτήματα - τότε καλώς προέβησαν στον χαρακτηρισμό.Αν όχι,τότε πολύ απλά,δεν ενήργησαν σύμφωνα με τους παραδεδεγμένους κανόνες άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος (νάτος λοιπόν και ο ορισμός του κάθε επαγγέλματος,άρα και της δημοσιογραφίας) και ως εκ τούτου δεν ενήργησαν επαγγελματικά-δημοσιογραφικά.Σε κάθε περίπτωση,οφείλουμε να κατανοήσουμε κάποτε αυτό που ισχύει από γένεσης της δημοσιογραφίας μέχρι και σήμερα, παγκοσμίως,οτι δηλ. τότε και μόνο τότε δημοσιεύεται οτιδήποτε εφόσον ΣΥΜΦΩΝΕΙ και ΕΓΚΡΙΝΕΙ ο εκδότης.Και ο εκδότης είναι -αν δεν ταυτίζεται- το same ego του ιδιοκτήτη.Τα περί ελευθερίας,κύρους,κ.λ.π. των δημοσιογράφων αποτελούν @.....@ καπαμά.
Τέλος του μαθήματος γιά σήμερα και όταν θα θελήσετε να πείσετε τον εαυτό σας οτι υπάρχουν και πράγματα που αγνοείτε,αλλά θέλετε να διδαχθείτε,αντί να σκοταδίζετε όσους σας κάνουν τη τιμή να σας διαβάζουν,στη διάθεσή σας.
Υ.Γ. Εξακολουθώ να περιμένω την απάντησή σου στο δικό μου ερώτημα περί Πλωρίτη.
Ανώνυμε. Ο Σ.Φ. ήταν και παραμένει σημαντικός δημοσιογράφος, ξεχνώ διάφορες διαπλοκές του με Άγιο Όρος κλπ, και φυσικά η Μ.Τ κακώς έκανε να τον απομακρύνει. Δεν αποτελεί επιχείρημα στην συζήτησή μας η λανθασμένη και ύποπτη ενέργεια μιας εκδότη. Οι δημοσιογράφοι δεν είναι αναλώσιμα μιας επιχείρησης αλλά περιουσίας της. Το blog αυτό δεν κάνει δημοσιογραφία, διότι δεν είμαι δημοσιογράφος αλλά απλός πολίτης. Κάνει συζήτηση, που και με την δική σου συμμετοχή εμπολουτίζεται διαρκώς. Εάν πρέπει να μας διδάξεις κάτι είμαστε διαθέσιμοι να το κάνεις. Τα γραφώμενά μου δεν αποτελούν πολιτική παρακαταθήκη αλλά τροφή για σκέψη ή και ανοικτή συζήτηση. Ακόμη και αντιδικία. Έτσι μόνο προχωρού οι κοινωνίες
"Ο Σ.Φ. ήταν και παραμένει σημαντικός δημοσιογράφος, ξεχνώ διάφορες διαπλοκές του με Άγιο Όρος κλπ".
O Σ.Φ. δεν είχε ποτέ καμιά σχέση - άρα και διαπλοκή - με το Άγιο Όρος.
Προφανώς τον συγχέεις με τον Στ.Ψ.,
εκδότη άλλης εφημερίδας...
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάζετε, κρίνετε, συμμετέχετε