Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Υγεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Υγεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Προς: κ. Λοβέρδο εντεύθεν

Οδύσσεια.
Μόνον έτσι μπορώ να περιγράψω το έως σήμερα 20ημερο ταξίδι μου, στον χώρο της Δημόσιας και Ιδιωτικής Υγείας.
Όλα άρχιζουν από ένα πρόβλημα υγείας που μπορεί να αντιμετωπίσει ο καθένας μας.
Πηγαίνουμε σε ένα Δημοτικό Ιατρείο. Ο εκεί γιατρός προτείνει παραπομπή για ένα Νοσοκομείο του ΙΚΑ ή του ΕΣΥ (τι είναι τι, χάνεται στην πορεία και δεν έχει και σημασία).
Εισαγωγή και το πρόβλημα αρχίζει.
Νοσηλευτικό προσωπικό που χωρίζεται σε αυτούς -ες, που προσπαθούν να κάνουν την δουλειά τους και αυτούς -ες που κάνουν αγγαρεία το κάθε λεπτό που εργάζονται. Βαριεστημένοι, οκνηροί, αδιάφοροι.
Αρχίζει το ψάξιμο.
Ποια είναι η διαδικασία; Πως ενημερώνομαι; Τι πρέπει να κάνω για τον άνθρωπό μου; Μιλώ με τους σωστούς ανθρώπους; Ερωτήματα που σε μια πολιτισμένη κοινωνία θα έπρεπε να μην υπήρχαν.
Νοιώθω ότι το κρεβάτι που ο ασθενής (συγγενής ή ο ίδιος) κατέχει αποτελεί ουσιαστικά ένα χώρο διαμονής.
Τρέχουμε για να μαζέψουμε χαρτιά, να αγοράσουμε τα βασικά (ουροδόχο, μαντήλια καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ) ή ακόμα και να φέρουμε από το σπίτι μια παραπάνω κουβέρτα.
Μεταφορά μιας μικρής τηλεόρασης αφού οι ώρες, οι ημέρες, οι εβδομάδες είναι ένα μέτρο για τον έξω από αυτόν τον χώρο κόσμο.
Μια μαγνητική τομογραφία. 5-10 ημέρες. Μια βιοψία τουλάχιστον 20 ημέρες για να συγγραφεί.
Όλα γίνονται προφορικά. Έτσι είναι όλοι "ευχαριστημένοι".
Οι γιατροί δεν υπογράφουν τίποτα αφού τίποτε δεν είναι επίσημο και η ζωή συνεχίζεται ... εάν προλαβαίνεις.
 Ξαφνικά σου λένε: εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο, πρέπει να τον μεταφέρετε σε μεγάλο νοσοκομείο και να γίνει η επέμβαση που εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε εδώ.
Γιατί; Τι κάνετε έως σήμερα; Ποια είναι η διάγνωσή σας και τελικά τι θεραπεία εφαρμόστηκε;
"Κάναμε ότι μπορούσαμε".
Αποφασίζουμε μεταφορά σε μεγάλο δημόσιο νοσοκομείο.
Πως θα γίνει αυτό; Πρέπει να βρω γιατρό για να κάνει εισαγωγή; Τι θα του πω ακριβώς; Χρειάζομαι πληροφορίες για να το κάνω αυτό.
Τηλέφωνα σε γνωστούς και φίλους.
"Ποιον ξέρετε";
"Τι έχει ο ασθενής";
"Ξέρω ορισμένα πράγματα, αλλά δεν ξέρω ακριβώς".
Ρωτούν ιατρικές πληροφορίες. Μπαίνω στο internet. Ενημερώνομαι για ορισμένα πράγματα.
"Θα τηλεφωνήσω σε κάποιους και θα σου πω"
Περνούν ώρες, ημέρες.
Τελικά οι προσπάθειες καρποφορούν. Βρήκα 2 γιατρούς που θα με βοηθήσουν. Θα βάλω μέσο για να μπω στο τάδε Νοσοκομείο, που μάλλον είναι το πιο αρμόδιο....
"Ελάτε να τα πούμε, για να δούμε τι θα κάνουμε".
Πάλι καλά που βρήκα κάποιον Γιατρό που με ενημερώνει για το τι πρέπει να κάνω.
Οι ώρες περνούν.
Βρίσκω Δημόσιο νοσοκομείο, που δέχεται να κάνει την επέμβαση.
Σε 4 ημέρες.
Είμαι υποχρεωμένος σε όσους βοήθησαν...
Ξαφνικά κάποιος από την ομάδα των "υπευθύνων" έρχεται.
"Δεν προλαβαίνετε, πρέπει να πάτε σε Ιδιωτικό νοσοκομείο για να κάνετε επειγόντως την επέμβαση"
"Τι να κάνω";
"Εντάξει".
"Ξέρω ένα πολύ καλό χειρουργό στο τάδε νοσοκομείο. Εκεί να πάτε."
Φαίνεται ότι έχει στηθεί φάμπρικά, αλλά .....
Τρέχουμε. Πείθεται και αύριο θα κάνει εκτάκτως την επέμβαση.
3.400 €. Ο χειρουργός δεν δίνει φυσικά απόδειξη (για τα μισά χρήματα που του αναλογούσαν) διότι ήταν τιμή λόγω γνωστού....
"ΟΚ. Αφού θα γίνει η επέμβαση δεν πειράζει".
Τελειώνει.
Που θα πάμε τώρα; Σε ποιο νοσοκομείο θα συνεχίσουμε την αποθεραπεία για την επέμβαση και θα βρούμε τι θεραπεία χρειάζεται;
Αρχίζει πάλι ο Γολγοθάς. Αποφασίζουμε να πάμε σε εφημερεύων Νοσοκομείο.
Στην τύχη.
Πως θα μεταφέρουμε όμως το ασθενή;
"Να νοικιάσουμε νοσοκομειακό..."
"Εντάξει".
Εξωτερικά Ιατρεία μεγάλου νοσοκομείου, που εφημερεύει.
3 ώρες αναμονή για να διαλέξουν την πτέρυγα. Παθολογική ή χειρουργική. Ο ασθενής με πρόβλημα. Ταπείνωση.
Μετά από 22 ημέρες, άπειρα τηλέφωνα, χάρες, αγωνία, υπομονή, αγανάκτηση, βρισκόμαστε εκεί που φαίνεται να είναι αρκετά οργανωμένοι και σκύβουν στο πρόβλημα.
Είναι νωρίς ή αργά;
Θα δούμε.


ΥΓ. Η συνέχεια με ονόματα, όταν έρθει η ώρα.



Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Ηλεκτρονική συνταγογράφηση ...

Επιτέλους. Ένα μέτρο που θυμίζει Ευρωπαϊκή χώρα.
Τα προβλήματα θα είναι πολλά, οι απατεώνες θα δυσκολευτούν και οι επίορκοι  υπάλληλοι (στα ΙΚΑ ΣΥΚΑ ΜΙΚΑ και λοιπά ταμεία) θα πρέπει να αποκτήσουν γνώσεις ανωτέρων ηλεκτρονικών για να συνεχίσουν να μας ταλαιπωρούν (αδύνατο, γιατί πολλοί έχουν τα PC για τραπεζάκια!!!). Το πεπαλαιωμένο (εδώ και πολλά χρόνια) ΚΚΕ είναι κατά του μέτρου!!! Εγώ λέω ότι έχουν χάσει το μέτρο.
Η μίζα όμως και τα προβλήματα στα φαρμακεία και στις προμήθειες των νοσοκομείων, καλά κρατούν.
Στις ειδήσεις είδα έναν κύριο του ΣΔΟΕ, ή όπως το λένε, ο οποίος κόμπαζε επειδή έπιασαν λέει κάτι γιατρούς που συνταγογραφούσαν φάρμακα αξίας 1,3 εκατ. €. Γιατί δεν ρωτούσαν κάποιον συνταξιούχο, που περίμενε στην ουρά των ιατρείων του ΙΚΑ; Αυτός θα τους τα έλεγε όλα. Γιατί τα έχει πληρώσει πολλάκις.
Ερώτηση αφελούς. Ο ΣΔΟΕ δεν είχε τις ίδιες αρμοδιότητες εδώ και πολλά χρόνια; Πρέπει να καταλάβουν ότι ξεσηκώνεται ο κόσμος και πάλι να περιμένουν εντολή εξ άνωθεν για να κάνουν την δουλειά τους; Καλά λέει ο Λαός. Θέλετε ξύλο με βρεγμένη σανίδα (καμιά φορά κυριολεκτικά).

Άλλος την προηγούμενη ημέρα, επίσης κόμπαζε γιατί "αποκάλυψε" πως υπερτιμολογούνται τα ιατρικά μηχανήματα και εργαλεία. Άλλος ένας που έπεσε από τα σύννεφα.
Θα σας πως εγώ πως γίνεται (και συνεχίζει να γίνεται).
Μια εταιρία έχει αντιπροσωπεία π.χ. μηχανημάτων για την καρδιά. Οι γιατροί αφού έχουν αναπτύξει σχέσεις με τον υπεύθυνο της εταιρίας που τους έχει "πείσει" για την εξαιρετική απόδοση του μηχανήματος που πουλάει, συμφωνούν μαζί του και στην εγχείρηση χρησιμοποιούν το εν λόγω μηχάνημα. Ο νόμος δεν το απαγορεύει αυτό, λόγω της ελεύθερης επιλογής που μπορεί να κάνει ένας π.χ. καρδιολόγος. Κατά την διάρκεια της εγχείρησης εφαρμόζεται το μηχάνημα και ο ασθενής σώζεται.
Για να γίνει ρεαλιστικό το παράδειγμα, σας λέω ότι ένα τέτοιο προϊόν κοστίζει στο ΙΚΑ περίπου 18.000€.
 Οι 8.000€ δίνονται προκαταβολικά και εννοείται μαύρα, στον "καρδιολόγο" πριν την εγχείρηση. Έτσι είναι όλοι ευχαριστημένοι. Ο πωλητής/αντιπρόσωπος γιατί πούλησε και σήμερα και ο "ιατρός" γιατί έσωσε έναν ασθενή του.
Οι υπόλοιποι είναι δυσαρεστημένοι γιατί το εν λόγω μηχάνημα κοστίζει στον αντιπρόσωπο 2.500€ και το χρεώνει 18.000€. Επειδή όμως τα δίνει μαύρα υπολογίζει δύο βασικά πράγματα.
Πρώτον 25%-35% για να καθαρίσει το χρήμα και δεύτερον ότι θα πληρωθεί από το Δημόσιο σε 2-3 χρόνια (τόκοι, κόστος χρήματος κλπ). Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος που αναγκάζει τον αντιπρόσωπο να αγοράσει αγαθά για να δημιουργήσει έξοδα και να δικαιολογήσει τις μίζες. Συνεπώς με τα χρήματα που του δάνεισε η Τράπεζα (που έως τώρα έπαιρνε ως εγγύηση το συμβόλαιο με το νοσοκομείο) αγοράζει σκάφη αναψυχής, υπερπολυτελή αυτοκίνητα, σπίτια και γενικώς διάγει βίον κοσμικό.
Αυτά !!!
Καλά ξυπνητούρια...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δημοφιλείς αναρτήσεις